תכנון וניהול של תקציבים

אלמנט חשוב בניהול פרויקט הוא ניהול התקציב בפועל. על מנהל פרויקט להיות מעורב בעלויות העבודה ולדעת לשלב טכניקות מתחום ניהול החשבונות לניהול התקציב.

תוך כדי העבודה על מנהל הפרויקט לבצע תכנון מול ביצוע – השוואה בין התקציב שתוכנן לסכום הכסף שהושקע בפועל, וכנגזרת לכך לנבא את העלויות הנותרות לסיום הפרויקט.

 

המשבר הכלכלי מציב בפני מנהלי פרויקטים אתגרים חדשים, מאחר וניהול פרויקטים מוצלח צריך קודם כל להיות תואם את יעדי הארגון והחזון הארגוני. אז איך אפשר לעשות את זה כשמקצצים לכם בתקציב, בכוח האדם ובלוחות הזמנים? ניהול פרויקטים יכול להצליח תחת כל המגבלות אם רק תשכילו לתכנן. במאמר הבא אספנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות את זה נכון, וגם: פרויקט מושלם – יש חיה כזו?

ניהול פרויקטים מתחיל מתכנון תקציב, לוחות זמנים, יעדים וכוח אדם

ניהול פרויקטים עוסק בפרטים הקטנים והגדולים של הפרויקט, אך אחת המטרות החשובות שלו היא לדאוג שהפרויקט יעלה בקנה אחד עם האסטרטגיה העיסקית של הארגון.

הפרויקטים מתחלקים לפרויקט למדידה / או פרויקט פאושלי.

לרוב פרויקטים למדידה שחוגרים מהתקציב/ אומדן שלהם – מומלץ להעבירים לפאושלי.

בפרויקטים פאושלים. לרוב אין חריגה מהתקציב. מקסום הרווח נובע בפרויקטים מסוג זה ברכש נכון

למעשה, ניהול פרויקטים מוצלח הוא זה שמצליח ליצור תאימות בין האסטרטגיה הארגונית ויעדי הארגון אל מול מטרות הפרויקט. קיימים כיום סטים של כלים, חוקים, גישות וטכניקות לניהול פרויקטים מוצלח, מאמר זה מביא בפניכם את המכנה המשותף של השיטות הללו על קצה המזלג.

 

אשמח לקבל מכם תובנות או פידבקים בעניין:

אריק קלפון

arik@cyclon.co.il