m

קירור חדרי שרתים

קירור חדרי מחשוב

קירור ארון שרתים

צריכת המידע בשנים הארונות עברה מהפכה וכיום רוב המידע שאנו צורכים מאוחסן על גבי שרתי אינטרנט או מחשבים אישיים. הצורך ההולך וגובר של חברות לאיסוף מידע לשימושים שונים והצורך של משתמשי קצה בגישה מהירה ומידית למידע שהם רוצים לצרוך הפכה את האינטרנט ושירותי הענן לכלי המועדף והשמיש ביותר.

חוות שרתים

על מנת לאחסן ולאפשר גישה מכל העולם למידע קיים המאוחסן בחוות שרתים, יצרני השבבים מייצרים רכיבי מחשוב ושרתים חדשים יותר קטנים יותר וחזקים יותר על מנת להמשיך לאחסן את כמויות המידע העצומות שקיימות בעולם בין עם מדובר על אתרי אינטרנט, שרותי ענן לאחסון קבצים או שרתים וירטואלי לשימושים מסחריים, כמות השרתים רק עולה וארונות תקשורת הולכים ונהיים צפופים יותר.

עוצמת מחשוב כל כך גדולה וכל כך דינמית מייצרת הרבה חום וכמובן איפה שיש חום יש עיבוי לחות ו2 גורמים אלו משפיעים לרעה על ביצועי מערכות מחשוב עד למצב של השבתה של מערכות המחשוב לצורך התקררות ומניעת נזקים לחומרה.

קירור חוות שרתים

על מנת לאפשר שימוש איכותי וזמין בכל עת של שירותי המחשוב חשוב לשמור על פעילות תקינה של השרתים, כאמור פקטור משמעותי בכל הקשור לביצועי השרתים הוא שליטה מדויקת

(PAC = Precision Air Conditioning) על סביבת האקלים בחדר המחשוב לרבות טמפרטורה, אחוזי לחות ואבק. כל חדר מחשוב, חוות שרתים חדר ארונות חשמל הוא ייחודי ובנוי בצורה שונה ובמיקום שונה ולכן על מנת לפתור את בעיית האקלים קיימים מספר פתרונות ליישום מותאם אישי עבור כל חוות שרתים בנפרד.

אפיון מערכת מיזוג

חדרים שונים בנויים בגובה שונה רוחב שונה ועומק שונה ונמצאים במיקומים שונים (מתחת לאדמה, בתוך מבנה) ועל כן יש צורך בביצוע בדיקה מקדימה ותכנון מדויק של עוצמות החום שנפלט מארונות התקשורת ולאן הוא מנותב ורמת אחוזי הלחות בסביבה. לאחר מיפוי תרמי של החדר ניתן לתכנן את מערכת מיזוג האוויר.

פתרונות קירור לשרתים

קיימים מגוון פתרונות ייעודיים לקירור שרתים, כל פתרון נוצר במטרה לפתור אתגרים ספציפיים לכל חדר תקשורת.

קירור שרתים

קירור ROW BASED

ארון תקשורת מחולק למדפים כאשר כל מדף מוקף במחיצות ומכיל שרת או 2 שרתים. קירור IN RACK היא למעשה יחידת קירור המולבשת על אותו מדף על מנת לבצע קירור ליחידות קיימות בדף, היתרונות של שיטת קירור זאת היא באפקטיביות מרבית לקירור אזור קטן אשר לרוב נפוץ בחברות אינטרנט קטנות או לחברות אשר מנהלות את שירותי ה-IT שלהם IN HOUSE. יתרון נוסף של מערכת קירור ROW BASED הוא ביכולת להתאים מזגנים בהספקים שונים בהתאמה לציוד בכל מדף ובהתאם לכמות החום שנוצר. קירור אזור קטן מציע חסכון משמעותי בהוצאות החשמל, בעלות מערכת המיזוג עצמה ובשרותי התחזוקה.

יחידות מיזוג IN RACK

חדרי מחשוב גדולים יותר הכוללים שורות של ארונות תקשורת יכולים להשתמש במערכת מיזוג גדולה יותר אשר מורכבת על שורת ארונות התקשורת או בתוך ארונות התקשורת ומפיצה קור לשורה של ארונות תקשורת. היתרון המרכזי של מערכת קירור זאת הוא שמירה על יכולת התפשטות קור לטווח קצר יחסית כך שהאפקטיביות של הקרר יעילה יותר. בדומה למערכת קירור ROW BASED גם כן לרוב כל יחידת קירור מותאמת אישית לצרכי המשתמש בהתאם לסוג החומרה שפועלת בשורה. על ידי הצבה של שרתים מתקדמים יותר המפעילים תוכנות מורכבות יותר (מפיצים יותר חום) בשורה אחת של ארונות תקשורת ניתן לחסוך בהוצאות החשמל על ידי ריכוז מאמצי הקירור באזור אחד.

יחידת מיזוג ROOM BASED

קירור חדר תקשורת הוא אתגר הנדסי מורכב אשר מצריך התייחסות מקצועית למספר פרמטרים ביניהם: מבנה החדר: גובה, רוחב, עומד, בידוד וצפיפות ארונות תקשורת.

קירור חדר שרתים מכיל מפוחים עמידים לחום השואבים את האוויר החם מארונות התקשורת במקביל להזרמת אוויר קר מפתחי אוורור ריצפתים או פתחי אוורור עיליים בהתאם לזרימת האוויר שנוצרת בחדר.  היתרון של מערכת קירור מקיפה היא בהורדה כללית של עומס החום שנוצר בחדר עמוס חומרה אשר צפיפות השרתים שבו מייצרת חום מעבר להספק הקירור של יחידות הקירור הפרטניות לכל ארון.

 קירור חדרי מחשוב

מערכת מיזוג – אל כשל

חשיבות שמירת הטמפרטורה של חדר תקשורת היא ברורה ומכוון שאף מערכת אלקטרונית אינה חסינה ב-100% חשוב לחבר את מערכות המיזוג למרכז בקרה המבצע מעקב אחרי פליטת החום ותפוקת הקירור של המזגנים. במידה וקיימת תקלה באחת מיחידות הקירור או היווצרות של עומס חום המערכת מתריעה על הבעיה ובאמצעות הפעלה אוטומטית או ידנית של מזגנים עומדים ניידים  ייעודיות להפעלה תעשייתית ניתן למנוע שיבושים והפרעות לפעולה התקינה של חדר התקשורת עד לפתרון הבעיה.

 

מחפשים מידע עבור מערכת לקירור חדרי שרתים? השאירו פרטים ונחזור אליכם

  • שחרר קבצים כאן או
    Max. file size: 256 MB.
    • Hidden
    • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.